torsdag 23 juni 2011

Kylie 9 ½ vecka


Kylie 8 veckor och 2 dagar, när jag hämtade hem henne



Kylie exakt en vecka senare (9 veckor 2 dagar


Svårt att se ngn skillnad när bilderna är tagna från olika avstånd och vinklar.

Hon vägde i tisdags 4,7 kg och nästa vecka ska jag försöka mig på att mäta henne.

Vi tränar för fullt. Det blir burträning, ensamhetsträning (vilket har gått kanon!!), leka, "tack", sitt, passivitet, namnträning och såklart rumsrenhet.

Hon är duktig och lär sig tokigt fort vad som ger en godis och vad som inte ger. Får hon välja så är det mycket mysigare att sova bredvid matte, sådär nästan irriterande nära (ni vet så man inte ens kan röra en tum utan att känna sig elak <3 ) i sängen. Får hon bestämma lite till så är fårfällarna alldeles utmärkta leksaker att totaldemolera genom att slita med tänder och klor.

Grisen är fortfarande favoritleksaken och hittills väljer hon (nästan) alltid att komma tillbaka med den, testade tom ute och även då. Minimerar utrymmet så att det inte finns så mkt annat att välja på nu i början. Hon hänger på fint i kopplet och jag bara väntar på att hon ska börja dra snart. Hon vill helst göra ute men ngra olyckor har vi fått vid det här laget. Älskar människor oc vill så gärna vara i knät och allra helst upp i ansiktet och nocka dig ett par ggr. Det enda som varit riktigt läskigt hittills är Bosse - katten. Han tkr att hon vore en kul sak att jaga om han fick bestämma. I övrigt är hon modig men utan att vara kaxig. Blir hon lite försiktig så söker hon sig till mig.

Jag har nästan glömt hur Irjas valptid var (hon var nog jordens lättaste förutom att hon blev rumsren sent) och att detta dessutom är en BC - oj, skulle det verkligen vara så här intensivt? ;) Känns nog lite extra då jag varit sjuk i princip sen hon kom. Men ååh så kul det är :D

Jag är bara så kär i denna fantastiska lilla dam <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar