onsdag 29 juni 2011

Kylie greppar tangenterna

Efter att ha läst Pennys inlägg så kände jag mig inspirerad att skriva ett eget och berätta om hur livet är för mig.

Jag fyllde jämt i måndags, tio veckor och vägde då 5,2 kg och är ca 34 cm hög. Trist att stå still så det är mycket ca i denna mätningen.

Nu tycker jag faktiskt att jag är så pass stor att jag borde få bestämma mycket mer själv än vad matte tycker! En lista på exempel:

- Jag borde få äta precis så mycket mat jag själv vill (och om Thea inte vill ha maten så mycket att hon ens försöker försvara den så vad är problemet med att jag äter upp den??!??)

- Jag borde få gräva så mycket jag vill - vad är annars en gräsmatta till för?

- Sovplatsen borde alltid få vara i sängen, nog för att jag nästan får somna där varje dag och sova ett par timmar men bur...någon som hört talas om frihetsbehovet?

- Eftersom att det är kanonkul att springa fort fort (matte har inte greppat det konceptet än) så gör det väl inget att det drar i kopplet samtidigt?

-Allt som ligger på golvet och är bitvänligt borde göras om till mina leksaker. Hur ska man förstå skillnaden på en sko och en pipis?
Här är en bild på mig från i måndags, matte brukar säga att jag nog får ståöron i alla fall

Ja, jag vill inte vara för långdragen men ni förstår nog att det är mycket regler man ska stå ut med här i hundlivet. I övrigt trivs jag här hos matte, husse och hundarna. Thea är ju i min storlek och om jag fick bestämma skulle vi leka hela tiden men Thea själv blir mest sur och säger att jag är jobbig vilket jag inte förstår alls. Men, men tanter kan ju vara lite tråkiga ibland och dessutom är hon mysig att sova tätt intill. Irja är ju den som bestämmer så henne får man rätta sig efter. Men hon är rättvis och skyddar också om det skulle vara något som är lite läskigt.

Här spanar jag på katten Maja

Matte är rolig, hon busar en massa med mig och så lär hon mig nya saker. Jag kan sitt och håller på att lära mig ligg. Matte vill helst att jag ska lägga mig rakt men det är sååå mycket skönare att ligga snett på sidan så vi kallar det nu för "vila" istället för ligg vilket passar mig utmärkt. Hittills har jag inte riktigt greppat namnen på saker men jag kan lova er att jag sätter mig på studs om det vankas mat. När vi ska sova i sängen så är helt klart bästa stället raklång mellan väggen och matte, ju längre kvällen går desto mer bökar jag ner mig.
Matte kan bli sur ibland också, om jag gör sånt som jag inte får. Och så får hon konstiga ideer för sig ibland också. Som igår, då tyckte hon att jag skulle duscha. Jag sa "varför i hela friden då?!" Matte svarade att man måste duscha när man rullar sig i blöt jord. Dum regel. Men okej, om jag nu absolut inte kunde komma undan duschen så skulle åtminstone matte duscha med. Så när vi var klara var matte precis lika blöt som jag och jag var nöjd ;)


Husse kan man köra lite mer med, han har så svårt att bli arg på mig när jag hoppar och pussar honom i hela ansiktet. Han är rolig att leka med och kan hitta på så spännande lekar som att brottas. Har ni inte haft tillfälle att prova det än - GÖR DET. Hur kul som helst, vi morrar till och med på skoj!!

Jag tycker att det är kanon att bo där jag gör, man träffar så mycket folk här vilket är kanon. Jag får visserligen inte gå fram till alla (återigen ett av mattes konstiga påhitt) men de är så mycket roliga folk att titta på. Ikväll blir en spännande kväll, jag ska få följa med matte till klubben för första gången. Ni får en rapport om hur det gick efteråt. Ha det gott så länge! /Kylie

2 kommentarer:

  1. Penny hälsar att man inte behöver veta skillnader för alla saker man når kan BLI leksaker! Likaväl som all mat man når kan bli hundmat ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt det var att läsa "hennes" syn på saker och ting :P :)

    SvaraRadera