måndag 23 maj 2011

Knivsta

Förra helgen tävlade vi i Knivsta, både klass 3 och lag.
Laget lyckades inte med ngn pine den här helgen, jag och Thea nollade ena loppet och drog på oss en 5a i andra.

Individuellt så lyckades jag med konsstycket att bara anmäla mig till agilityloppet på söndagen så istället för 4 lopp blev det totalt 3, vi diskade oss i ett och nollade två men vi fick dåliga tider i båda. Vet inte om det var värmen (så varmt var det inte) och det var inte heller att det var många lopp då lagloppen var efter de individuella... Nojiga jag oroar mig för om hon har ont så ska boka tid för att kolla för säkerhets skull.

Troligtvis var hon ganska oengagerad då hon svajar ut, tittar runt i starten och är allmänt loj, för tänker att om hon har ont men ändå vill så skulle hon försöka mer i koncentrationen. Nu kändes det som om hon inte var spec intresserad av att vara på banan liksom. Väldigt skumt då hon gått riktigt fint på hemmacupen. Då har Tina och Naya varit ca en sekund snabbare i alla lopp (utom 1 då som vi kom på delad plats) nu i helgen har Thea varit måååånga sekunder efter. Får hoppas på att det bara är ovana att tävla annanstans än åp Väsby då det var Rättvik senast innan cupen.

En förklaring kan vara att hon fick dåligt fäste hela första loppet. Hon är försiktig upp på gungan, halkar innan hinder 5 och gliiiider ner för hela a-hindret (syns inte så bra på filmen utan bara att hon "faller lite" på slutet av nedfarten) men springer i övrigt på i det loppet. Jag håller henne länge vid A-hindret för att kolla att hon är ok efter att ha glidit hela vägen ner. I det loppet kom vi på 10 plats och det borde blivit vår första sm-pinne om jag inte räknade helt galet.
Här är film på det loppet (kan inte få dom att hoppa in här så länkar bara)
Lördag Agility:
http://www.youtube.com/watch?v=qfluBfLfNFs

Lördag Hopp: Disk där hon tar hindret från fel håll innan röda tunneln. Jag är på fel ställe och gör fel byte och därifrån pajade allt ihop sig. Kedjereaktion liksom, var fel där vilket då gör att jag missar blindbytet jag tänkt göra efter tunneln och ja.. sen ser ni ju pannkakan^^
http://www.youtube.com/watch?v=faJGSpPGCqs

Söndag: Agilityloppet. Hon nollar men är vääääldigt långsam. Vi kom långt ner i listorna och ingen pinne.
http://www.youtube.com/watch?v=Yaz6J0DvfFg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar