fredag 21 februari 2014

Projekt avslutas och nya påbörjas

Vi har haft ett par veckor praktik i skolan. Kursen som vi nu avslutat heter Arbete och Organisation 2. Vi (jag och två klasskompisar) har under handledning har varit på ett försäkringsbolag och tittat på hur vi kan hjälpa dom förbättra sin avdelning för vårdrådgivning.
Igår hade vi examination och avslutning. Det gick väldigt bra! Så pass att de som oponerade på vår rapport bara hade massa fina lovord och vår lärare frågade efteråt om han får använda vår rapport till kommande omgång kursare :D Och då har han inte ens sett slutversionen!!
Hur pepp blir man inte av det liksom?!?!

Nästa vecka börjar vår valbara period där jag har valt 3 kurser på 7,5 poäng. Utagerande problematik hos barn och ungdomar, Forensisk psykologi och Fördjupning i psykologi. Jag ska göra minst ett fördjupande arbete och behöver till på måndag ha funderat ut på vad jag vill rikta in mig på. Jag vill ha något som antingen har med barn och ungdomar att göra eller någon typ av diagnos. Har funderat lite på att kika på om det finns samband mellan självskadebeteende och tidigare kompisproblematik i yngre åldrar men det är nog snarare en C/D-uppsats och lite för stort för en 7,5 poängare. Har ni funderingar så tar jag tacksamt emot tips!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar