torsdag 6 februari 2014

Kylie letar efter agilitylag!

Irjas rehab går framåt. Hon är betydligt bättre i kvadriceps och är lättare att stretcha. Vid massagen märker man dock att hon har ont i musklerna i ryggen så där jobbar vi fortfarande men det blir sakta bättre även i do mmusklerna. Thea har flikat upp en bit av sin trampdyna såg jag här om dagen när jag klippte hennes klor så nu går hon med tassalva och vetflex över för att skydda det och se till att det läker ihop så snabbt som möjligt. Hon har inte ont av det alls uten jag vill mest att det ska läka klart. Så vi får se om det är tillräckligt läkt till tävlingen på söndag eller inte. Det verkade vara några dagar gammalt när jag upptäckte det för det hade redan börjar läka bra så jag hoppas att det ska avra lugnt att tävla laget på söndag.

Vi börjar bli väldigt vana vid sjuklingar och skador här hemma -.-
Tur att galningen K håller sig piggelin iaf. Hon ska tävla på lördag, klass 2. Blir debut på hennes running (ifall det är någon balans med vill säga) då eftersom att jag gjorde en bana utan runningen på wao-games. Dubbla agilityklasser är det också så det blir ett kvitto på hur långt vi kommit i träningen. Jag har inte direkta förväntningar då vi i måndags tränade och hon gick klockrent 100% snygga träffar åt ena hållet i banan med lika klockrent 100% hopp åt andra och när jag blev lite sur och tog om så gick hon tillbaka till att smyga och försiktigt trava ner på nedfarten. Så hur det blir på tävlingen får vi se. För mig är det inte viktigt att vara helt klar med något innan vi testar på tävling så länge jag har inställningen att det just är träning på bana med mer miljöstörning och därför känns det lugnt att köra rc trots att det inte är klart än. Viktigast är att det är klart till sommaren och SM.

Btw så letar jag och Kylie efter lag till 2014 (vi har ju varit inhopp ett år i No Limit). Vi har tyckt det varit väldigt roligt att tävla lag 2013 så skulle gärna göra så även 2014. Vi vill satsa på SM och kan tävla mycket. Så om du har något lag eller om du vet folk som vill bilda ett nytt lag tillsammans med oss så får du gärna hojta till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar