fredag 21 februari 2014

Årets VBKhundar!

 På årsmötet på Väsby BK som var förra veckan delades det ut priser till årets VBKhundar i olika grenar. Väldigt skojigt var det att Thea blev Årets agilityhund i klass 3 och Kylie vann årets Rallyhund i avancerad (tätt följd av Irja på 2a plats). Kylie kom dessutom 2a i agility klass 2, endast slagna av Charlotte och Jonna. Så duktiga tjejer jag har =D

Rosetterna var väldigt maffiga och fina!!

Hyllan med priser som vi tagit från större tävlingar och mästerskap. De gul,svartvröda rosetter är från blandade placeringar KM 2011-2013, Pokalerna är vinster från KM 2010, 2012 & 2013. Lila stenplaketten som knappt syns och muggen i glas är från upplandsdistriktet som present för SMkval.

Jag har jobbat ideellt på olika sätt ända sen jag gick med i Väsby när Irja var nästan 2, våren 09. Har varit funktionär på massor med tävlingar, suttit i styrelse varav ett år som ordförande, hängt med i agilitycirkeln, hållit ett gäng kurser i olika inriktningar och en massa annat. Förutom agilityn så har jag jobbat mest med HUSsektorn. Det är den sektor som anordnar alla kurser (förutom agilitykurserna). Kontaktar instruktörer, bokar stuga, köper in material, administrerar anmälningar osv. Jag har suttit i den i nästan 4 år nu och som ansvarig för den i ca 3 (i lite olika omgångar). Nu har jag lämnat det uppdraget vilket känns lite sorgligt men samtidigt väldigt bra. Jag var med från början när vi (jag, Anna Müller och Annelie Friman) byggde om hela HUS från grunden och vi har sedan dess  hållit massor med kurser varje termin. Att jag lämnar beror på tidsbrist. Det är svårt nog som det är att hinna med att göra ett bra jobb i skolan, vara volleybolltränare, jobba, hålla kurser, träna och tävla mina egna hundar + ha ett liv med sambo och vänner. Så tyvärr var jag tvungen att minska ner på något och då blev det HUS som jag lämnar vidare. Men jag kan ju inte släppa ideella uppdrag helt ;) Så jag sitter nu i valberedningen i år och kommer vara med och arbeta för att vi ska kunna hålla rallytävling på Väsby. Dessutom är det planerat att jag ska hålla kurser i både agility och rally under våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar