fredag 21 december 2012

Träning, kurs och klicka hunden

Myser i soffan efter en härlig träning. Gillar att träna på eftermiddan, hundarna är så skönt trötta på kvällen då. Kylie gick bra men vi tajmade inte varandra hundra. Vi håller ju fortfarande på och kör ihop oss och det tar tid. Men hon är så rolig att köra! Thea är också kul och pepp men idag hade jag inte riktigt huvud (eller ben :p ) för att köra både henne och K.

Vi går ju även en kurs i tävlingslydnad jag och den svart-vita och vi tränar på hemma. Fokus nu är på snyga utgångspositioner och huvudpos i apporten. Sen stadgan i platsliggningen såklart, den är roligast. Lite märkligt att jag älskar farten i agilityn men tycker stadgan är roligast i övriga sporter. Älskar att utmana tjejerna till att klara av att jag hoppar, hejar och busar runt dom utan att dom rör en fena. Får väl se vad vi kan få till i lydnaden nästa år.

För er kurssugna kan jag nu berätta att jag ska hålla kurser i inomhushallen i väsby i Klicka hundens regi. Både agility, rally och ngn valpkurs är planerad. Agilitykurserna är öppna för anmälan redan så kolla in www.klickahunden.se/kurser-agility och se om du hittar något. en kul julklapp kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar