onsdag 30 maj 2012

Kylies agilityträning

Igår började jag träna in "höger" på muntligt kommando med Kylie. Går det bra kanske jag testar metoden på Theas traktorsvängar också. Vi har inte hunnit träna så mycket och nästan bara på hopphinder då det är vad jag har på tomten men passade på idag när vi var på klubben. Lägger jag ut leksaken svänger hon slickat, första gången jag tar bort leksaken svänger hon ut lite större men gång två svänger hon slickat igen. härligt!! Nu ska vi börja lägga på ngt hinder innan också. Hon är så jäkla duktig min ferrari! Och snabbt går det (låga hinder så klart man kan springa järnet!). Vi fokuserar mest på att jobba långa raksträckor och "ut"-hinder då jag ofta ser detta som ett BC-problem och även märker på Kylie att hon gärna springer på insidan istället för att ta hindrena. Det går framåt. Såklart tränar vi på annan tajt handling också, här är en kort sekvens som Cilla filmade från idag.

http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150884728654601

Hon är så ball att träna med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar