torsdag 14 juni 2012

SM-laddning

Imorgon sätter jag och Mamma oss i bilen för att åka till SM i agility. Det blir min och Theas debut i sm. Asballt! Vi har kvalat i lag och jag hoppas verkligen att vi visar vad vi går för. Säsongen såhär långt har varit blandad. Vi har tävlat 8 lopp med nya laget där vi nollar 7 och fått en slalom5a. Känns bra och stabilt, inga pisstider heller även om vi är flertalet sekunder efter de bästa. Individuellt har det inte varit mycket att hänga i julgran, ngt enstaka nollat lopp som varit ca 2 sek från sm-pinne. Segt. Vi vill ju verkligen till SM individuellt nästa år så vi får helt enkelt bli snabbare. 

Vi tävlade senast i söndags och sen dess har vi haft agilityvila. I helgen som var kollade jag av kontaktfälten, i ett individuellt lopp som vi var diskade i stannade jag henne ordentligt, i sista lagloppet öste jag och dubbelkollade ändå kf och de satt perfekt. Skönt. Gäller bara att de ska sitta nu också. Är nästan lite nervös faktiskt, är nog mest rädd att göra bort oss. Det står ju mer på spel i lag än när jag tävlar själv. Nu kan jag ju verkligen sabba för resten...gulp. Dessutom extra nervis eftersom att de övriga i laget har rätt stor erfarenhet av SM och hunnit köra ett par vändor var och dessutom kom på pallen förra året. Ja, vi kan inte mer än göra vårt bästa så vi satsar på just det! Håll tummarna för oss och Quattro di Cani fredag-lördag!

2 kommentarer:

  1. Hjälp va stort att tävla på SM;)
    Håller tummarna, ni kommer att fixa det galant!!!
    Hej hopp
    Ulla & skäggisarna

    SvaraRadera
  2. Tack Ulla! Det gick ju faktiskt ok =) Måste ha varit de hållna tummarna

    SvaraRadera