lördag 26 maj 2012

Nu har jag gjort sista tentan för den här terminen och det här läsåret. SKÖNT!! Har ju dock en omtenta att göra i augusti och ett kort arbete ngn gång under sommarn men det skjuter vi på framtiden. Så nu när socialtentan är gjord är det inte mycket kvar i skolan, en vecka bara där det är en redovisning och sen är det härligt skoluppehåll!

Hundarna och deras träning har verkligen fått stå tillbaka senaste tiden när jag haft så mycket att göra. Sjukt dåligt samvete, blivit kortispromenader och knappt ngn träning alls. Men nu kan det snart bli ordentlig ändring på det! Har taggat till ordentligt i Kylies rallyträning och nu när Irja är uppflyttad så kan vi blicka framåt. Just det, har ju inte ens hunnit skriva om tävlingarna i helgen... Kylie debuterade och tyckte att domarna var helskumma, pallade inte miljön och flippade ordentligt. Vi fick 56 p. Irja blev godkänd! Tävlingsdag 2 agility. Thean och jag kom hem utan pinnar. Rätt surt. Hon hoppade balansen första loppet och jag slutade jobba vilket resulterade i ett askasst framförbyte och fel ingång i slalom. Hopploppet nollade vi med traktorsvängar. Gav typ 13 plac och det var färre än 50 i loppet så långt ifrån pinne. Trist för jag vet att vi kan så mycket bättre.

Rallydag 2: Irja blev godkänd! Tredje av tredje och resulterade i uppflytt! Var en väldigt vanlig Irjarunda. Hon gick konstant ngt steg efter mig men gjorde alla momenten rätt. Hade som vanligt lite svårt med stå så där gjorde jag om och fick en 10 back. 81 p och uppflytt och titel. Hennes första titel =) Borde ge mig på att söka både hennes och Theas titlar nu så det blir officiellt i namnet.
Kylie då. Jovars, hon började med att strimla selen. Jag laddade på nytt sätt (=ligg/sitt still så blir du matad med korv) vilket verkade funka bra för hon gick fin fot i uppvärmningen framför andra hundar. Så halva banan gick OK. dock nosade hon redan vid starten. Otroligt irriterande då hon aldrig nosar på träning. När det var ett par skyltar kvar orkade hon inte mentalt och flippade ur igen. Fokuserar ut i publiken och varken ser eller hör mig. Lite maktlös men jobbade allt jag kunde och vi tog oss ändå igenom banan. Men förvånandsvärda 83 poäng :O Så alltså fick även pluttgrisen ett godkänt resultat! Bägge dagarna fick hon väldigt få poängs avdrag på helheten så det visar ändå på att domarna kan se att hon vill men mentalt inte pallar ännu. Härligt. Ser fram emot att träna och kunna gå en snygg runda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar