fredag 15 november 2013

Fartfylld träning

Onsdagsträning på em igår. Vi var inte alls många så vi byggde upp en lite längre bana som Annelie hade hittat. Den var springig och tuff helt klart. Fanns dessutom flera varianter på den. *tummen upp*

När jag gick banvandringen så kände jag att jag verkligen bara gick utifrån Kyile. Kände mig rätt självsäker på vad som skulle funka och vad som inte skulle det. Fick en bra bild av banan i mitt huvud. Eftersom att Thea också skulle köra fick jag påminna mig själv om att gå två varv för henne med. Thea var föst ut och jäklans vad fint hon går! Vi känns så himla samspelta på banorna nu. Känns liksom så enkelt att köra henne. Nackdelen med det är att jag slarvar lite i vissa svängar och då blir hon lite stor men i övrigt går hon som tåget! När vi byggde om banan så diskade vi oss först i en sekvens jag faktiskt blev lite förvånad över att hon inte tog. Men hon får drag in i banan och jag visar henne dessutom inte ordentligt så när man ser filmen ser man att det inte alls är konstigt att hon diskar sig. Såhär såg det ut gång varv ett och sen varv två. Ett tips är att skruva ner ljudet lite så slipper man höra min skrikiga röst XD


Kylie fick träna lite running och vi mixtrar fortfarande med var bumpersen ska ligga för att hon ska få en fin träff. Just nu har vi den på 3,5 stegpinne (skriver det mest för att jag ska minnas) ovanför kf. Hon har fint drag och man märker redan nu att hon taggar upp mycket mer på balansen än hon gjort någonsin förut. Nu tjyvade hon tom för att springa på den och ser inte ett dugg osäker ut som hon gjort med 2+2 där jag inte riktigt fått till träningen så att hon förstått uppgiften.

Thea fick också testa på running. Jag släpper henne ju ändå alltid och då hon börjat småhoppa på a-hinder (förvånande nog just a-hindret och inte balansen...) så tänkte jag att jag lika gärna kan testa runningsen på henne också. Hon tvekade en del och brydde sig mycket mer om bumpersen än K vilket ju inte är så förvånande då hon tränat mycket längre, är känsligare för miljon och att hon ju "vet" vad man ska göra på balansen (2 + 2) och nu var det helt annorlunda kriterier. Vi får väl se om jag kör running helt eller om jag fortsätter släppa henne tidigt men oavsett så får hon testa lite.

Kylies varv på banan vi byggde upp var minst sagt stressade. Eller snarare jag var stressad. Har fortfarande svårt att hitta känslan när vi springer jämt och tajt. Jag vill gärna vara långt före hela tiden för att känna att jag har kontroll. Något vi helt klart behöver träna på. Det hörs väldigt tydligt i min röst att det är lite lätt panikartat på vissa ställen... XD Såhär såg en av rundorna ut. Det var helt klart inte vår bästa runda från träningen men den som hamnade på film så ni får hålla till godo ändå.

  Rundan är rätt kass på flera aspekter med stora svängar (bla innan och efter första tunneln) och lite annat muppat och jag vete fasen vad jag håller på med på slutet med att bara gapa som en idiot utan att röra på mig! Sen syns det tydligt att vi måste träna mycket mer på sväng efter tunnel! Ändå väldigt kul att när jag gör rätt så följer hon så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar