torsdag 7 november 2013

Bumpers

Ni som följt oss ett tag vet hur jag velat fram och tillbaka med Ks kontaktfält. Vill ju ha running men inte hittat en metod som fungerar för oss praktiskt eller mentalt. Men nu har jag bestämt mig för att testa bumpers. Här är första träningspasset, andra omgången (tror jag då tredje endast är på bilder).


Hade inte hunnit ordna några vettiga bumpers ännu så fick bli en improviserad variant av två knutna och snurrade handdukar som fyllde sitt syfte bra. Första omgången tvekade hon med många språng på nerfarten, hon visste inte om hon fick springa eller inte. La ut leksak framför och hetsade på henne över och då får hon en fin träff på första rep här ovan. Andra så hetsade jag henne tokmkt och hon hoppar stooooort! Sen får hon flera fina träffar. Testade en omgång med leksaken hos mig istället för utlagd och då får hon ett helt annat mönster som inte alls blir bra även om hon träffar.

Sara visade mig en ball funktion på min kamera. Det är dramainställningen som tar flera bilder efter varandra och lägger ihop dom till en. Vi fick dock inte till det på en gång utan först såg det ut såhär

(Diggar Linas peppade min i bakgrunden ;)

Men efter många om och men så lyckades vi få till två stycken. Häftig funktion och man kan zooma så man ser väldigt tydligt varje tass.

 På den vänstra träffar hon med bägge framtassarna, ingen baktass och på den högraträffar hon med höger fram och vänster bak. Vill helst få till 3 tassar varje gång och att det ska se rätt lika ut hela tiden. Nu ser man att det skiljer ganska stor bit mellan var hon landar i andra språnget på bilderna. I den översta så är hon längre ner på kontaktfältet än på den nedre bilden. Jag vill ha en framtass och två baktassar som mål. Då kommer hon vara närmare kf i nästa språng och ha lättare att svänga.



Kommer behöva mixtra lite med avstånden för att få till just den träff jag vill få till och då är det guld värt att jag har så härliga träningskompisar som kan hjälpa till att titta. Plus kameran då iom att det är väldigt svårt att se när det går så fort live. Annelie hängde med mig och ordnade bra material som jag ska ordna ordentliga bumpers av. Ni får en bild på dom när dom är klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar