fredag 28 september 2012

Inga pinnar

Nix, som rubriken säger så gav förra helgens tävlingar inga pinnar för oss denna helgen heller. Jag Isabel och Enya åkte över dagen upp till Timrå på natten mellan lördag och söndag. Åkte hemifrån 02.00 och upptäckte så fort jag kom bort från gatulyktor dvs stäket, att mina lampos gått för halvljuset så såg ca 3 decimeter framför mig. Lite lätt panik och fick ringa Isabel som fick hämta mig. Vi kom iväg iaf och hann upp tio min innan Isabels första banvandring. Det var dubbla klasser men jag startade bara hoppen för att spara på Thea och på pengarna. Det gjorde att jag kunde slappa till efter lunch. Båda banorna var relativt enkla och springiga vilket ju inte passar oss. Synd för jag tyckte agilitybanorna var mer för oss. Otur ibland men bara springa sitt bästa. Vi nollade första loppet och där är jag väldigt nöjd med passagen från hinder 3-6 där de allra flesta sprang på höger sida och gjorde bakombyte. Jag ville vara på andra sidan för att hinna med ett framförbyte senare i banan. Enya tänkte likadant och det gick utan problem för oss bägge!
Vi körde ganska snabbt men det räckte tyvärr inte hela vägen. Vi kom 4a och det blev 3 pinnar då det var små startfält.

Andra loppet tror jag att jag zoonat ut på. Strax innan min start hade jag svårt att komma ihåg banan och jag hamnar efter redan vid 2 hindret så hinner inte mitt byte, blir efter 4 hinder till och får lösa det vilket såklart gick kasst! Fick en vägran senare i banan och självklart usel tid då jag var efter från start till mål eller felplacerad. Stackars Thea gjorde sitt bästa men fick massa stora svängar pga mig. Gav oss en dålig placering, tror tyvärr inte att en nolla hade räckt i denna klassen då dom som kom före oss på tider i första även gjorde bra lopp i andra + ytterliggare en snabb hund som diskade i första så hade vi nollat gissar jag på bäst 5a i loppet.

Vi satsar på två hopplopp denna söndag igen och så får vi se hur långt det räcker. Börjar kännas lite tungt här faktiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar