torsdag 23 augusti 2012

KMvinst 2012

Ikväll hade vi årets klubbmästerskap inbakat i distriktsmästerskapet på klubben. Thea vann 2010, 2011 slarvade jag bort vinsten så jag var helt klart sugen på att komma igen. Irja kom två förra året när hon körde med Elin så hon hade också lite att leva upp till. 

Började inte så bra i agilityloppet, Thea fick en femma när hon sprang förbi en tunnel. Hon såg nämligen Lova bakom och drog ditåt, fick tillbaka henne men en vägran som sagt. Efter tunneln springer hon på framåt men kollar bak två gånger innan hon får tillbaka huvudet i loppet. Riktigt snabb på slutet så glad över farten även om totaltiden inte var grym men vi tappade en hel del där när hon fokuserade mer på Lova än på loppet. Kom 8a tror jag i loppet (3a i KM).

Irja gick in stabilt och noll....nej. Nästan. Men sen hoppade hon ramen på däcket på slutet. Jag körde på och därmed disk. 

Lagom till hopploppet öste regnet ner. Thea var skitsur och försökte bara komma undan regnet hela tiden. Jobbigt då hon inte alls vill springa i sådant regn och vi behövde en bra tid då Eva och Elin nollat med varsin hund. Enda chansen att vinna var alltså att dom skulle få fel. Vi går in och nollar. Ingen kanontid direkt men ändå ok trots regnet. Elin fick en 5a, Eva fick tidsfel mer än 5 sekunder vilket gjorde att vi då vann med en 5a och bästa totaltiden!! Vi gjorde det! Vi vann =D

Irja körde en väldigt stabil nolla. Riktigt svår slalomingång (klockan 3) som hon sätter och så bara enkelt, skälligt i mål. Vår tid är alltid dålig, tror vi fick maaaaassa tidsfel men vad gör det?! Hon tycker det är kul och då får det väl vara så då. Annelie gjorde två snygga lopp med Troya och vann då lätt över oss men tvåa kom vi! 

I DM tror jag att jag och Thea kom totalt 6a vilket ändå är bra mycket bättre än förra gången vi körde DM vilket var två år sen. Irja kom en bra bit ner, ingen större koll där faktiskt. Kul kväll trots regnet och dessutom med fin pokal och rosett men det allra bästa är mina grymma tjejer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar