tisdag 7 augusti 2012

Halvvägs där

Tävling, tävling och tävling. Det är vad sommarn bestått av. Och en del resultat har det gett. Vi har nu alla agilitypinnarna vilket betyder halvvägs till SM. Vi verkar göra om förra årets bedrift då vi fick 6 agilitypinnar och inga (0) - ja, jag sa NOLL i hopp. Är rätt segt då det betyder att vi bara får en chans per tävlingsdag då det oftast bara är ett enda hopplopp.

Vi har iaf kommit ifrån våra problem i starten, jag hoppas för gott. Hon springer nu  på direkt och är mycket mer peppad så jag kommer fortsätta med vår nya startrutin. Stora träningsgrejen är nu grundfarten. Har alltid vetat att den behövt bli bättre och jag känner en aning "sista-chansen" andas i nackhåren. Är rädd att hon inte är snabbare nästa år då hon är ett år äldre men vem vet. Min lillskrutt kanske slår mig med häpnad! Vi körde iaf med boll under Österåkers sommarcup förra veckan och jag tyckte att det gav en ökning. Ska göra samma denna vecka och så utvärdera sen. Nu när vi är klara i agilityklass skulle jag verkligen vilja använda dessa lopp för att öka på farten.

Kylie fick också köra sommarcupen. Både blåbär (utan slalom) och hopploppet. Mest för att jag ville se hur hon klarar slalom på annan klubb med störning av hög grad. Blåbärsklassen gick bra, stora svängar för att jag inte förbereder ordentligt och därmed en 5a. I hopploppet var hon mer uppskruvad då jag kört Thea innan, hon redan kört ett lopp plus lagt boll i mål denna gång vilket gav för stor dragning mot mål. Hon flippade ur kan man säga. Det är liksom inte lätt att styra om hunden inte tittar på en^^ Men vi kämpade och när hon andats lite så gjorde hon hela slalom kanonfint vilket ju var målet med hela loppet. På't igen ba. Onsdag kör vi nästa omgång!

Även Irja fick köra, dock bara agilityloppet för att inte slarva bort mitt huvud med två largehundar. Hon sprang på fint och tyckte det var kul! Finaste lappisen<3 nbsp="nbsp">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar