lördag 23 juni 2012

Kylieträning

Idag har Kylie fått testa balansen för första gången. Jag har ju medvetet väntat länge, längre än många tycker är nödvändigt, med slalom och kontaktfälten. Det är för att jag tror att det kan ge en större förståelse för inlärningen om de är mer mogna i huvudet. Ingen anledning att börja med så krångliga saker för tidigt. Både slalom- och kf-beteendena kräver förståelse för momentet och fysisk koordination som jag tror hundarna har bättre förutsättningar för när de är äldre.

Men idag var det dags, pratade och fick tankar av Annica vilket byggde på mina egna funderingar sen tidigare så nu har jag en bra bild av hur jag vill träna in kfen. Det gick så bra man kan förvänta sig såhär första gången. Hon har absolut inte förstått vad hon ska göra än men greppar att det är smart att stå kvar för då blir man matad med godis. Vi körde dessutom en klass 1 hoppbana som jag delade upp i delar och hoppade över slalom. Åh vad fint hon går! Hon släpper riktigt bra på "ut" och drar på framkommando utan att ens snegla bakåt om det ligger en leksak i slutet. Underbart! Hon kan fortfarande dra förbi hinder som inte står exakt på linjen när jag är långt före då hon vill snabba sig för att hinna ikapp men det kommer lösa sig. Och på träningen idag körde vi på largehinder, nästan bara 60 cm och hon rev bara ett, ETT enda på hela träningen. :D Jag blir hög av att träna med min underbara tjej. Kan inte säga det tillräckligt många gånger men hon är helt fantastisk! Att hon sen somnar PÅ husse efter passet... hon är bara för mysig!

Dessutom är hennes röntgen klar och hon har HD A och ED Ua och bogarna ser bra ut =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar