lördag 23 juni 2012

SM-rapport

Såhär en vecka senare är det dags att berätta för er hur det gick på SM. Vi körde som sagt i lag tillsammans med Anna och Ila, Carita och Rassel och Kjell och Phoebe. Agilityloppet gick redan på fredagen, jag och Thea först ut. Jag hade lyckats med att gå fel bana (bara första hindret åt fel håll) de första varven innan Malin från Bollnäs snällt påpekade detta. Jag tror nog att jag hade greppat det ändå då det bara svar starthindret men iaf. Bra start liksom XD Nerverna var helt under kontroll fram tills 4 hundar innan oss. Då hoppade jag nästan på stället och samtidigt som jag taggade Thea skakade mitt högerben okontrollerat. Jag som väldigt sällan blir nervös och tom har svårt att tagga till ordentligt ibland stod alltså och skakade när jag skulle in på banan. Kjell sa skarp - nu KÖR du! När jag gick in och det hjälpte. Gick in, satsade och nollade. Långsam tid men nolla! Vi nollade alltså vårt allra första lopp i vårt allra första SM! Wow!!! Fattar ni vilken känsla jag hade när jag kom i mål ?! Vi höll ihop och gjorde bra ifrån oss! Två riktigt stora svängar men i lag handlar det om att komma runt i första hand. Tyvärr fick laget totalt 10 fel och låg typ långt ner i listorna men med 10 fel är man helt klart med i matchen. Bara 10 fel efter ledarna liksom.

Dag två började kasst. Ila haltade så Anna var tvungen att stryka sig. Alltså var vi bara tre kvar. Jag hamnade något ur fokus och fick lite rädslopress men vi kom överrens om att det var bara att satsa allt om vi skulle ha en chans. Så det är vad jag gick in och gjorde. Eller inte... Efter ca halva banan så blir jag osäker och får känslan av att jag inte kommer hinna ett framförbyte innan en tunnel och då det är SM och mitt resultat spelar all roll då vi bara är tre vågar jag inte chansa, väntar in och bakombyter. Thea undrar vad fan jag gör (bytet var dåligt planerat och på helt fel ställe i fel timing så väldigt naturligt att hon gick ur) och kommer ur tunneln igen. Jag känner en sån besvikelse över vägran då vi i princip är helt borta med 15 fel så tar inte tag i henne för att göra om tunneln och disken är ett faktum. Jävla skit. Faktiskt riktigt förbannad på mig själv där. Om vi hade diskat oss för att jag var offensiv - OK, vi sa att vi skulle satsa liksom. Men att jag diskar mig när jag mesar....ja, rätt åt mig! Meshandling hatar jag! Jag gör otroligt sällan bakombyten med Thea (oftast faktiskt i slalom) då hon inte suger så på hinder och jag oftast kan ordna det på annat sätt. Åh, ne fy vad jag grämer mig över mitt kassa beslut. Men men... bara att lära sig till nästa gång. Kjell och Phoebe gjorde en fin nolla efter men sen diskade sig även Carita vilket då inte spelade någon roll eftersom att laget redan var diskade på grund av oss. Då vi inte hade något kvar att göra, det bara regnade så bestämde jag och mamma oss för att åka hem på lördagskvällen och jag såg resten av SM på datorn.

Stämningen på SM var underbar trots regnet. Fullkomligt älskade Tobbe som speaker! Härliga vinnare i alla klasser och många snygga lopp. Jag blir ännu mer taggad på att få mig och Thea till sm 2013, individuellt! Jag vill stå där vid starten och höra oss presenteras, känna adrenalinet pumpa och bara ösa. Hur det går är mindre viktigt. Nu är vårt absolut största mål att kvala! Projekt fart inleds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar