onsdag 11 januari 2012

Mål 2012

Jag har inte satt mig ner och skrivit mål för 2012 än så gör det nu.

Min egna mål:
- Fortsätta utbildningen till psykolog vilket i praktiken betyder att jag inte får ha UK på för många poäng men har inte haft några såhär långt så kör på samma stil
- Komma i ordentlig form
och för att komma i form så blir det det okonkreta målen att äta nyttigare
och det konkreta målet att röra mig mer. Dvs
1, göra fyspass minst 5 ggr i veckan
2, öka hundpromenaderna per dag
3, ut och springa minst en gång i månaden april - september = 6 ggr på 6 månader. Låter lite jag vet men med tanke på att jag sprungit ca 3 ggr på 5 år så är 6 ggr under ett halvår ganska stor skillnad.
- Bli färdig SBKinstruktör i allmänlydnad
- Hålla 4 st kurser under året
- Viktigaste målet
Ta tid för mig själv, min familj och min flock. Trivas i vardagen och släppa mycket press för att orka med allt roligt och segt som tar den tid den tar.

Irja
- Fortsätta hålla sig skadefri
- Starta nybörjarklass i rally
- Klassa upp sig till fortsättningsklass i rallyn
- Ha kul på agilityplanen när vi tävlar där. Inga resultatkrav alls utan bara skojigt!
- Fortsätta vara världens bästa skrothund och fotomodell för Annie

Thea
- Fortsätta vara skadefri
- Starta SM-2012
- Kvala till SM-2013 individuellt (vill verkligen satsa på detta i år!)
- Kvala till SM-2013 i lag
- Vara världens bästa myshund och sängkamrat

Kylie
- Hålla sig skadefri
- Träna vallning (här har jag ingen aning om realistiska mål alls då jag inte vet hur fort fram det kan gå så vi stannar vid träna vallning)
- Träna in alla hinder i agilityn ok, möjligtvis kf och slalom som kan dröja ett tag till tills de sitter hundra, beror på hur snabbt hon lär sig. Detta börjar vi med till våren
- Träna in alla moment i lydnadsklass 1 och om det ser bra ut även starta klass 1 i lydnad
- Vara världens bästa lekhund och mupp

1 kommentar:

  1. Gillar att Irja ska vara fotomodell åt mig, haha :)

    Vilka bra mål du har, det klarar du/ni nog :)

    Saknar dig <3
    Kramar

    SvaraRadera