tisdag 11 oktober 2011

Många bollar blir det

Vid det här laget slutar jag be om ursäkt för glappet mellan uppdateringarna^^

Kan sammanfatta läget med att det är många bollar i luften nu. Klubbem träning, jobb, skola, jobb och ett socialt liv blir mycket på en gång fast det är inte så himla fel det heller. Är lik mamma och fungerar bäst när det är mycket. Blir väldigt effektiv =)
Får förhoppningsvis tillbaka min första tenta på torsdag. Har redan nästa tenta på torsdag också men den är på bara 2.5 poäng så väldigt liten. Jag trivs kanonbra i skolan och har väldigt kul och trevligt folk i klassen vilket är bra när inte alla föreläsningar är underbara ;)

Fortfarande pussligt att få ihop föreläsningar med hund och så. Är det bara en föreläsning är det inga problem, det är de dagar som är heldagar som strular men hittills (peppar peppar och tack så mycket!!) har det löst sig utan att jag behövt missa en enda pga av det. Hundvakt en dag i veckan och sen har jag ju tur att Elias schema varit så himla bra så här långt. Familjen är dessutom guld och ställer upp massvis! Skönt att det så här långt fungerat bra och att grisarna inte ska behöva ha det pest för att jag går i skolan.

Kylie är nu 6 månader om 7 dagar. Stora tjejen!! Det börjar märkas mentalt på damen också. Helt plötsligt från ingenstans har hon börjat upptäcka att man faktiskt kan lyssna andra gången som matte säger till och inte första -.- hon är inte pest och pina ÄN så länge men det börjar så smått med fasonerna vilket märks mest i koppelträningen. I övrigt är hon precis lika rolig att träna med som innan! Väldigt duktig! Var hos Annica i veckan och hon fick leka med Della alá BC-style. Hon var megalycklig! Men jobbigt att hänga med stora tjejen sådär, sötnosen sov flera timmar när vi kom hem <3 Hon är så otroligt underbar. Det enda som är lite segt nu är att vara ensam. Hon är inte ett dugg stressad (har filmat) utan när hon har tråkigt så är det kul att sysselsätta sig med att bita på saker... Här om dagen så stängde jag av lite slarvigt och när jag kom hem hade hon förstört både sin egen och Theas matskålar som är i plats. Hon hade bokstavligt knäckt sin egen och satt i sig en del av bitarna. SUCK! Men ändå..när hon tittar på mig sådär och kommer upp och kramas...smälter mitt hjärta direkt! Hon är bara för grym!!
Tack Cilla tusen ggr om för denna mest underbara, gulliga, urgoa och bästaste hund!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar