söndag 5 september 2010

Agility Champion!!!

Igår var det tävling på klubben. Klass 3 med dubblerad hoppklass. Jag både tävlade och var funkis vilket funkade väldigt smidigt. I första hoppklassen gjorde jag värsta tavlan, satsade inte på ett blindbyte utan hamnade efter så gjorde bakombyte för att rädda situationen vilket resulterade i att det blev ett bakombyte till direkt efter där jag skulle gjort ett framförbyte, slutade med att jag stod på ena sidan hindret och Thea på andra... vi skulle åt hennes håll men hon han runda hindret och hoppa det en gång till innan jag kommit på rätt plats. Resten av loppet var ok.

Agilityloppets banvandring kändes riktigt bra och jag tänkte... fan det här kan nog gå bra ändå. Och inte tänkte jag skämma ut mig ordentligt i två lopp efter varandra! Vi går in som nummer 15 och gör ett riktigt bra lopp! Vi nollar och LEDER!!!!! Vi slutar på en tredje plats och får cert. Det sista då vi hade två i vardera sen tidigare. Det betyder att vi blev CHAMPION eller svampinjon som Annica säger!! Jäklans vad kul och på hemmaklubb dessutom! Stort!

Ännu större är nästan att det här var vårat 5e nollade lopp (om jag minns rätt) totalt varav ett varit i laglopp där laget ändå diskat sig, ett inoff hemma, ett på DM där vi totalt kom 4a och ett -det första - var i Rättvik. Det var där vi tog Theas andra hoppcert (det första plus de två tidigare agilitycerten har ju Thea tagit med Sandra). Kul att det går så pass bra när vi bara får till det. Eller ja, när JAG får till det. För Thean gör ju som jag säger så gör jag rätt blir det bra.

Visst skulle vi behöva få lite högre grundfart, vinnaren igår vann ju med ungefär 1.5 sekunder före oss men ändå. Att vi kan hävda oss alls i konkurrensen gör mig stolt!

Jag satte målet i maj att bli dubbelchampion denna säsong och inte alls tänka på sm eller så. Vi behöver koncentrera året på att jobba ihop oss och nu börjar saker och ting lossna så det var ett bra mål att sätta =D

5 kommentarer:

  1. Hej heja åååå va ni är bra! Grattis Grattis till Agility Champion!!! Så himla toppen skoj. Och jag såg loppet och de var super fint. Tack för lånet av stol ryggen blev lite gladare då.
    Grattis igen. Snyggt jobbat.
    kram
    Annso Minus Nova

    SvaraRadera
  2. Grattis igen Cili! Jag satt ju på första parkett och det var ett snyggt lopp ni gjorde. Kul!

    SvaraRadera