tisdag 14 september 2010

Dennis

Vi var och fikade hos mormor och morfar i söndags. Dom var hundvakt åt Dennis, weimaran, som är min mosters hund. Han är några månader gammal men gaaaalet vad stor han är :P Bilden där han står upp är han lika hög som till skåpshandtagen till vänster.
Han har ganska läskiga ögon. Just nu är dom ljusblå men han kommer antagligen att få rätt smutsgula i slutändan. Synd för jag har sett dom med bärnstensfärg och det är faktiskt riktigt snyggt.
Eftersom att han är unghund så tycker båda mina "kärringar" att han inte är mycket att hänga i julgranen men dom accepterar honom om han håller sig en bit ifrån. Busig och lekfull, nyfiken och tung är han. Jobbigare än vad jag trodde att brottas lite med han, han är ju stark dessutom. Är ju van vid mina tjejer som helt plötsligt blev några nummer mindre. Så istället för en normalstor och en liten hund har jag numera en liten och en pygmé om man mäter enligt Dennis mått.

2 kommentarer: