tisdag 24 augusti 2010

Tävlingar

Söndagens lopp med Thea i märsta. Enbart tavlor från min sida...!

Gjorde ett kanonbra lopp i hopploppet, två missar från mig. Nummer ett är på sista hindret i raden efter platta där jag skickar ut henne på lång arm när hon ska runda hindret och hoppa mot mig. Hon sticker ut bra men vi får då en dålig väg. Nummer två....*suck!* Har inte koll på mig själv och smäller rakt in i hindret. Har konstigt nog gjort ett par sådana på senare tid, vurpor, slår i hinder. Får kolla mig själv mer helt enkelt. Man hör Åhzas besvikelse tydligt också ;)
Annars är jag nöjd, klart det kunde blivit lite tajtare svängar i början men det var trixigt och jag är nöjd med att min handling funkade!

Agilityn var också mitt fel - är det ngnsin på annat sätt?
Höll inte tillräckligt länge efter oxern utan skickar på henne på hindret för tidigt och hon tar det från fel håll.
Annars riktigt kul dag och det känns som att vi blir mer och mer samspelta. Vår träning i sommar har gett bra resultat dessutom =)






Sen var det ju DM i torsdags förra veckan. Körde med båda tjejerna.
Jag var osäker på slalomingången som var typ klockan 3 (4 kanske...dåligt minne) så jag gick nära för att hjälpa Thea in. Resulterar i att jag istället trycker ut henne så en 5a där plus sämre tid då vi får göra om. Gör exakt samma grej med irja sen... lära av sina misstag?? Irja fick dessutom en del tidsfel.

Irjas andra lopp så var ett typiskt Irjalopp. Seg, flamsig och dålig följsamhet. Så disk och sen behöver vi inte prata mer om det.

Det var många som gick nollade i small i hopploppet. Vi låg fyra inför det med en femma i bagaget. Vi går in och nollar på en rätt bra tid. Håller koll men de som låg före (noll fel från första) nollade igen. Flera andra nollar också på riktigt bra tider men vi slutade ändå på fjärde plats :D



AgIf. i lördags tävlade vi igen. Banorna var för svåra för Irja så disk och vi startade inte andra loppet, det var inte kul för ngn av oss...
Thea och jag gör ett fint lopp, riktigt fint... tills platta där hon inte tar den. Jag visar inte med armen alls utan tänkte att det var självklart då inga andra hinder fanns men icke. Då tappade jag fokus och tappade henne så vi diskade oss på sista hindret där hon svänger ut åt vänster och tar ett annat.


I andra loppet så var det märkligt redan från start. Hon drar på insidan av hinder två av ngn för mig oförståelig anledning och sen tar hon inte platta igen utan kollar vad domarn har för sig plus att hon hör ngt i publiken. Udda. 10 fel kom vi runt med.

Gjorde iaf inte om misstaget med slalomet igen utan höll mig på avstånd och lät henne hitta ingången själv. Vi har tränat ganska mkt ingångar i sommar så varför ska jag då vara där och peta? Hon tog dom fint båda två så tar med mig det hem :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar