lördag 18 september 2010

Sthlm Södra

Efter att ha sovit 4 timmar så åkte jag och tjejerna till sthlm Södra för att tävla klass 3. Eller ja, vi tog omvägen via Väster Haninge - ja ni läste rätt. Då gpsn visade fel med koordinaterna och jag mitt nöt inte litade på att jag själv kunde vägen utan följde gpsn som en slav. Tur att Anna kunde rädda mig ur knipan.

Agilityloppet började bra men sen kom gungan. Hon gjorde inte en ansats till att bromsa trots att jag tydligt ropade gunga, antagligen var det farten hon kom med eller så hade hon stulit lite red bull innan men flög gjorde hon iaf. Hon fortsatte av bara farten med däcket också innan vi tog om. Hon flög en gång i knivsta när hon misstog gungan för balansen och sen fick vi jobba lite med att få tillbaka självförtroendet så jag var rädd att samma skulle hända nu men det visade hon inget av utan tog om med fin fart och teknik denna gång.



Vi nollade hopploppet i spöregn. vi kom lite mer än 3 sekunder efter Rikard och Lova som vann, totalt 8e plats och därmed sista nollan. Ingen pinne men det spelar ju ingen roll eftersom att vi bara har en sen tidigare. Är supernöjd med att hon sprang på i regnet och kämpade fast det var blött och äckligt. Ganska stora svängar i ffbytena i början plus innan slalomet. Hon trycker bra på upploppet, svarar kanon på mitt "fram" så farten finns. Gäller bara att behålla dom i korta tajta svängar.

1 kommentar:

  1. hej hej. Första gången jag kikade in här! Vad duktiga ni är. Man hör verkligen hur regnet smattrar i videon, ursh. Måste ha varit kallt den dagen! :P

    SvaraRadera