måndag 7 juni 2010

Modell, student och tävling

Länge sen uppdatering och det har hänt galet mycket!
Kör i tidsordning.

I onsdags (2) var jag och hundarna modeller för Annie. Det blev både studentbilder och vackra bilder i naturen. Annie är en grym fotograf och har eget företag! Helt fantastiskt hur duktig hon är!!! Det var hon som tog bilderna i vintras på tjejerna också. Kolla in hennes sida för att se fler bilder hon tagit. Här är ett litet smakprov - fler kommer senare!


*******

I fredags tog jag studenten....!!!!! En helt fantastisk dag med glädjeoch vänner! Dagen började med champagnefrukost och skriverier i mössor. Svårt att beskriva vad jag känner nu efteråt när jag har läst vad alla skrev, alla gör mig otroligt glad och lycklig över alla jag har lärt känna under de här tre åren! Och några människor extra mycket såklart.
Sen gick vi till skolan för lite mys med mentorn och betygsutdelning. Därefter bar det av till aulan, mycket härliga sånger spelades men absolut bäst var självklart Kent - Mannen i den vita hatten.
Under utspringet kunde jag se min familj som stod absolut längst fram med ett underbart roligt plakat :P Har tyvärr inte fått till någon bild på det men det kommer för det är något som måste visas upp för omvärlden ;) :P

Mamma, pappa och jag

Min familj - Pappa, Staffan, Jag, Mamma, Ulli, Peter
Tycker att det är extra speciellt att se mina syskon så uppklädda, min "små"bröder är så söta och matchar till och med varandra med slips och allt =)

Familjen plus Elias och Mormor

På utspringet var förutom familjen också Elias, Mormor, mina kusiner Carl och Vera och Annie och hennes bror Micke. Det är Annie som tagit bilderna ovan - Tack!


Några bilder på Flakåkning

Efter att ha kommit hem från flaket och duschat ett par gångar så började folk komma till mottagningen. Ett stort tack till alla ni som kom och gjorde mig dag oförglömlig! Och tack för alla de underbara presenterna!! Jag åkte inte in till gubbskivan sen på kvällen utan hade istället kompisar som kom till mig, mysig hemmafest helt enkelt. Underbart! Jag kan verkligen inte uttrycka hur underbar dan var!!!!

**********

Dan efter studenten hade jag bokat in tävling för Irja i SoSu men jag tog en ordentlig sovmorgon istället. Istället blev det SoSu igår. Thea tävlade i lag. Det var galet varmt så jag var glad över att jag lämnade Irja hemma. Tures Töser fixade två disk men jag är ändå nöjd med dagen.

Första loppet fick vi en femma vilket var helt mitt fel. Stannade kvar i slalom för länge och hann då inte med blindbytet innan tunneln. För att rädda det hela utan ett bakombyte (som väldigt många hade gjort att diskat sig på då hundarna inte ser bytet utan kommer ut fel och tar tunneln tillbaka) så försökte jag springa förbi och göra ett blindbyte efter tunneln men blev förvirrad och tog henne med fel hand och fick ut henne förbi långhoppet. Helt mitt fel och återigen ett bevis på att vi måste träna slalom så jag verkligen litar på att hon tar hela oavsett om jag är kvar eller inte.

Är tokigt nöjd med min handling med bakombyte på hinder fyra! Det kändes helt rätt på banvandringen även om i princip alla andra gjorde framförbyte. I loppen sen ställde ff till det mer än gjorde nytta för dem som gjorde det, det blev för tajt och flera hundar trodde att man skulle hoppa hinder 6 istället. Kan tillägga att senare på dan så gjorde nästan alla bakombytesvarianten. Hon hade dessutom fina kontaktfält och gungan blev kanon!

Brittis nollade men både Emma och Pernilla diskade sig så inget resultat.


I hopploppet så var det segt. Det var otroligt varmt och det var inte många hundar som orkade springa fort. Får lite stora svängar här och där men annars är det som vanligt jag som klantar till det! Hon är på väg in i tunneln efter platten men reagerar på att jag säger "genom" och tittar på mig och då sticker hon förbi. Blev hängandes lite och därför sen till min position efter tunneln så hon hoppar över fel hinder och sen in i feltunnelingång. Jag orkade inte traggla utan körde målrakan för fullt och jag tror faktiskt inte att hon ens hajade att det blivit fel vilket är bra! Hon gjorde ju allt rätt och då är det bra att bara köra på och ha kul :D


Här diskade jag och Emma oss medan Pernilla nollade och Brittis fick fem (?) fel.

Skojig dag med mycket skratt och flum!
*******

Lååååångt inlägg men nu har jag hunnit ikapp tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar