fredag 2 augusti 2013

Vinst och pinnar i 2an

Har varit i Gagnef och tävlat nu i två omgångar. Först drog jag och Malin upp över dagen för dubbel klass 2. Här var halvsyskonen fina i flera klasser! Bidde både pinnar, vinst och uppflytt till ho3 för Bilbo och Kylie kom tvåa i ena hopploppet och tog första hopp-pinnen i klass 2. 

Sen blev det samma resa igen över helgen men nu med Enya, Emma och Aurora. Gagnef hade nu alla klasser i två dagar. Thea gick riktigt fint i bägge sina lopp. Hon går väldigt bra nu generellt! Både snabbt och säkert. Bara jag som klantar mig då och då. Ni vet, små marginaler ^^ Hon kom iaf 6a första dagen och tog SMpinne två i hoppet. Härligt!!

Kylie gick fint i flera klasser och det var mest min handling som gav diskarna. Men i hopploppet sista dagen så smällde det till med en nolla och vinst på det! Riktigt roligt! Dock var hon till månen och tillbaka i en del svängar trots att jag tyckte att jag försökte hålla i henne. Så därför byggde jag och Josefine upp halva banan idag och tränade på. Jäklans vilken skillnad första vändan jämfört med resterande. När jag bara gör ordentligt går hon tajt och fint! Mer och mer faller på plats mellan oss och jag längtar till när vi sätter ett riktigt snyggt lopp även på tävling bara för känslan!

I övrigt tränar vi på inför KMet, Thea gör stora framsteg i lydnaden och har nu både hopp och inkallning klara (dock med dubbelkommando genom handtecken för att hon ska sätta sig rakt). Kvar har vi att jobba på apporten, positionen i fotgåendet + vänstersvängarna och antingen läggande eller ställande (i dagsläget gör hon varken eller förrän typ 5 kommandot). Hon är så peppad och helbusig! Att jag alltid tänkt att vi inte kan köra lydnad... hihi. Sen har vi ju visserligen hela rallyn också men där går det fortare då hon är duktig på att följa handtecken. I rallyn är det nog sitt-stå som blir tuffast.

Irja går framåt när hon vill, idag fick vi till några fina sträckor fotgående. När hon är peppad har även hon inkallningen och hoppet klart (också här litet dk för ingången) men hon har också ett färdigt läggande (behövs ibland dk men oftast inte). Istället har vi brantare uppförsbacke på apporten då hon ännu inte greppar den men vi jobbar på. För Irja är det attityden som ställer till det för oss. Är hon på är hon grym men hon tappar snabbt och är oftast inte speciellt intresserad utan direkt belöning och jag vete sjutton hur det ska gå att få henne att jobba så länge som lydnaden ändå tar. Tur att fotgåendet är först XD

Kylie har legat lite lågt på den här fronten men vi jobbar lite med ingångar och att hon ska hålla blicken i fotgåendet. Generellt ligger hon betydligt längre än dom andra gör men däremot är framstegen mindre vilket kanske gör att både hon och jag inte tycker det är speciellt roligt med lydnaden just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar