onsdag 14 augusti 2013

SMpinne 3

I helgen var vi iväg och tävlade på Stockholm Södra klass 3. Dom hade dubblerade hoppklasser så perfekt för mig och Thea. Vi hade startnummer 1 i första klassen och banan var precis lagom. Riktigt bra banor i bägge loppen faktiskt. Bra jobbat Kjell! Hög fart med bra linjer men en hel del handling och man vann mycket på att ligga före och få hunden att gå tajt.

Jag har en ny telefon så har fått bra filmer på loppen men det går inte att få över filmerna via mejl eller lägga upp dom direkt här då de är för stora. Måste fixa med youtubekonto så ska det bli filmer här också.

Thea går så fantastiskt fint nu! Hon är snabb och tajt och gör precis vad jag ber henne om. De stora svängar eller fel vi får är bara för att jag är sen i handlingen. Jag kände mig väldigt stum i benen i loppet, inte alls med. Vaderna var helt rökta och jag hann inte alls till rätt ställen i rätt tid vilket gav en del sistaminuten-grejer. Så vi nollade men på en dålig tid pga de stora svängar vi fick med oss. Hon var tom långt iväg på fel hinder innan jag fick henne att vända till rätt då jag var så sen i handlingen. Kom imål på referenstiden exakt :P Det räckte till SMpinne nummer 3!! Bara en kvar nu =)

I andra loppet peppade jag upp benen så mycket som möjligt, behövdes ett par nyp och lite naglar för att få till lite adrenalin i dom så det gick att springa trots att det var samma stumma känsla som innan första loppet. Det här var en bana som man behövde springa gärnet från slalom som var hinder 5 och framåt. Jag hade en plan som skulle sitta riktigt bra men som levde på gränsen. Och den sprack. Jag vågade inte lämna henne tillräckligt i slalomet och blev då sen i bytet 2 hinder efter. Gjorde att jag kom konstant ett steg sent och tappade flytet. Vi klarade trots det alla svårigheter men jag tappade henne på en svagt böjd linje och jag skriker fram och hon springer fram = förbi hindret XD
Dumma mig ^^ Gav oss en femma och en urdålig tid igen. Ingen pinne på det men ändå en bra känsla då det ser ganska bra ut (om än väldigt stressat) på filmen fram till missen.

Nu i helgen blir det Göteborg och Doggy cup vilket jag ser fram emot! Hoppas benen är med mig då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar