måndag 23 december 2013

Runningtträning

Vi fortsätter smått och långsamt med Kylies RCträning. Dels har jag gått med i en grupp på facebook som är GRYM!! Där är det fullt av människor som gärna grottar ner sig i prat om running, vinklar och träffar. Tyvärr ingen som kör med bumpers men det utesluter inte att jag får massa feedback och bra tips =)

Filmade ev av mina bumps (vi har haft diskussioner om hur de borde benämnas på svenska men jag kör på en bump, bumpern, flera bumpers, bumpersena XD ) till Mikaela och jag lovade ju att ni skulle få se bilder så lägger upp filmen här för er som är sugna på att se hur de ser ut.



Lite svårt att knäppa ihop krokarna med en hand men där ser ni hur den ser ut. Den här är till balansen och jag har kapat den i samma längd som balansens bredd så den passar perfekt. Materialet är rörisolering, böjbar och mjuk. Linan är elastisk. Jag har dragit den genom rörisoleringen som är ihålig som ni ser och det är det enkla krokar i ändarna. Allt inhandlat på k-rauta och väldigt billigt! Fick material till 2 bumpers till a-hindret och 2 till balansen för under 200 kr om jag minns rätt. Tänker inte ta någon cred alls utan det är flera kompisars förslag som jag tagit ihop. Annelie hade tanken om krokarna vilket är underbart då det är så enkelt att sätta av och på dom att det inte tar mer än några sekunder. Eftersom att linan är elastisk spelar det ingen roll om balansen har skenor på sidan eller är helt platt. Dessutom gör det att bumpen iaf i teorin blir säkrare så den ger efter om en hund (hur omöjligt det än kan kännas) skulle fastna med ett ben under själva bumpern. Att bumpern i sig är mjuk och böjbar gör att det inte skulle göra något som dom slog i med en tass eller en klo. Dessutom är den väldigt liten (iaf för Kylie) så hon påverkas inte av den i sig annat än att hon anpassar sigg språng.

Tips från coachen är att inte ha linan i isoleringen när ni kapar till lagom längd - det går så mycket lina då ;)

Såhär såg senaste träningens två pass ut. Ni får Maris härliga kommentarer på köpet =P På nästa filmande ska jag försöka lägga på musik Mari *puss*

Detär lite olika vinklar på filmerna men man kan se hur fina träffar hon får! Märks skillnad på när vi startar stillaståendes precis innan balansen och när hon har fart. Som tur är blir träffarna mycket bättre när hon har fart =D


Har anmält mig och Thea till WAO-uttaget och både Thea och Kylie till games i Väsby. Är du sugen så kan du komma och kika den 11 och 12 januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar