måndag 28 november 2011

Underbar helg

Har idag kommit hem från Luleå där jag tillbringat helgen med Maja. Åkte upp i fredags med flyg, tar bara 1.05 från Arlanda till Luleå flygplats! Sedan med buss in till stan och där mötte Maja mig och sedan blev det ytterliggare buss och efter en kort promenad kom vi fram till hennes lägenhet. Vi har hunnit med massor under helgen, ätit god mat, fikat (såklart), sett på bio, shoppat, kollat film, pratat, spelat kort, pratat lite mer. Fick också äran att hälsa på Josip, mycket trevligt =)

Det har varit en helt underbar helg på (nästan men det återkommer jag till) alla sätt. Det är en sån stor saknad efter Maja sen hon flyttat dit upp för plugg och då det är en bra bit bort plus blir ganska dyrt med resa så är det här bara andra helgen vi ses sen flytten. Det är ganska stor skillnad mot tex Annie som också flyttat (och är toookigt saknad) men har varit hemma betydligt mer. Det blir inte lika påtagligt då och man kan ju nästan låtsas att hon inte ens flyttat utan att vi bara har svårt att få ihop tider jag och Annie =)

Jag känner verkligen hur välbehövlig den här helgen var för mig då det varit mer än full speed den här hösten vilket börjar kännas. Verkligen skönt att få slappna av, inga måsten eller krav alls utan bara göra det som fallit oss in. Resulterade dock i väldigt sena nätter med insomning 5.30, 2.00, 08.30 men har tagit igen en del nu sen jag kom hem iaf =) Vad ska man göra när man har mycket att prata om. För att prata det är vi båda bra på ;) Är det någon jag verkligen kan prata om precis allt med så är det Maja, hon vet precis hur hon ska reagera för olika saker och hur jag ska hanteras. Det som kastade en skugga över delar av helgen var att Victor blev sämre igen, mycket mycket sämre. Martins ord fick mig bara att tokgråta hur länge som helst, mycket minnen och tankar av Kim blandades på detta och jag överväldigades av tanken bara för en sekund att förlora ytterliggare en vän. Då var det skönt att jag var på besök hos rätt person som fick allt att kännas lättare. Victor har blivit mycket bättre sen dess och idag tittade han upp på och kramade sin mammas hand vid tilltal. Så lättad och lycklig över detta!

Så nu har jag nytankade batterier och känner mig lagom och väldigt tillfreds med livet (det enda enda som saknas är att V nu tillfrisknar snabbt utan fler bakslag). Längtar till jul när Maja och Josip är här i Rotan en sväng. Då är dessutom Annie hemma med och då är det ju som det ska vara.

En annan kul grej är att det nu verkligen händer saker här hemma för när jag kom hem så möttes jag i hallen av...byggdamm. Nu har dom nämligen rivit väggen, golvet är lagt och jag tror målaren kmr imorgon. Ska se om jag kan få till en bild på det hela såhär innan det är klart.

1 kommentar:

  1. Härligt att läsa att du har haft en bra helg :D

    Lite som förr när vi på riktigt hade svårt att få ihop tider trots att avståndet var 15minuters promenad :P Fast jag saknar dig otroligt mycket.

    Vad roligt att de har kommit igång med byggandet, det blir nog toppen :D Vill se hur det ser ut när jag kommer till Sollentuna nästa gång. Vi måste ses en massa då. Sen hoppas jag att vi får ihop lite tid i vår som du kan komma och hälsa på.

    Saknar dig
    Massa kramar <3

    SvaraRadera