torsdag 31 december 2009

Hemlängtan

Idag har varit en slappardag eftersom att vi vaknade till regnsmattret mot rutan. Vi gjorde stan här i närheten och var på både Walmart och PartyCity, dom sistnämda skulle verkligen ha en stor marknad i Sverige, jäklans vilken affär! Helt galet många prylar till alla partytillfällen som finns.

Jag har en riktig hemlängtan nu, saknar både Elias och Irja helt sjukt mycket. Längtar efter snön med kalla påklädda promenader, kan inte vänta på att få hem Thea så jag får lära känna henne bättre. Det är så mycket jag vill sätta igång med i hundvärlden. Har bestämt mig för att pröva på rallylydnad med Irja, verkar vara något som passar henne riktigt bra, mycket jobb nära mig, inte speciellt hög fart och mycket lydnadsmoment men ändå inte samma höga krav som i lydnaden. Det vet jag att varken lilla fröken eller jag skulle orka med. Passar det då inte utmärkt att det startar en nybörjarkurs på hemmaklubben under våren?! Ska anmäla mig så fort jag kommer hem och kan dubbelkolla datumen. Någon annan som är sugen?


Mindre än 3 dagar tills jag är i Sverige igen

2 kommentarer:

  1. Ja, vilken bra idé med rallylydnaden! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att du ska komma hem snart, vi måste ju ta och ses någon gång.
    Kram och Gott nytt år!

    SvaraRadera